אומנות בינלאומית – מדוע משתלם להשקיע ביצירות אומנות

 

ישנה נטייה לחשוב שיצירות אומנות מקומית או בינלאומית, נועדו אך ורק לקישוט ועיצוב, תצוגה במוזיאונים, גלריות ותערוכות. אך הרבה מאוד אנשים, בוודאי בעלי הון ויכולות כלכליות גבוהות, בוחרים להשתמש ביצירות גם לצרכים אחרים, פיננסים.

לא מעט בעלי הון בוחרים לרכוש יצירות אומנות בינלאומית מאחר והם רואים בהן השקעה כלכלית, פיננסית ארוכת טווח. הם מוכנים לא רק לשלם הרבה מאוד כסף עבור יצירות אלו, אלא הם מוכנים גם לבטח אותן בסכומים גבוהים ואפילו להשתמש בפריטים ואמצעים שונים בשביל להגן עליהן מפני גניבות, חבלות ונזקים אחרים שעלולים לפגוע באיכות היצירה או כפי שהם רואים זאת, לפגוע באיכות ההשקעה שלהם.

חשוב להדגיש, אומנות בינלאומית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. ציורים ופסלים הם כמובן הפריטים השכיחים ביותר, אך הם לא בהכרח היצירות היחידות המוכרות בקטלוג יצירות. אפשר למצוא גם תלבושות, תמונות, רקמות, פריטי ריהוט ועוד שורה ארוכה של פריטים, גדולים וקטנים, הנחשבים יצירות אומנות וישנם אנשים המוכנים לשלם סכומי עתק עבורם.

למה משתלם להשקיע ביצירות בינלאומיות

ישנן מספר סיבות בגינן משתלם להשקיע הרבה מאוד כסף בפריטי אומנות בינלאומית, מאזורים ומדינות שונות בעולם.

סיבה ראשונה, ישנן יצירות שערכן הכספי הוא עצום כבר בשלב הנוכחי. קרי, כשהמשקיע רוכש אותה הוא משלם הרבה מאוד כסף עבורה מאחר והיא נחשבת יקרה. לדוגמא, אם רוכשים תמונה של פיקאסו או אפילו דף תווים של אמן ידוע, הוא יכול לשלם על כך עשרות ומאות אלפי דולרים. הוא עושה זאת, גם מתוך מחשבה שזה סמל סטטוס עבורו, אך גם מתוך הבנה שבעתיד זה יכול להיות שווה הרבה יותר.

סיבה שנייה, לעיתים רכישה של יצירת אומנות בינלאומית היא השקעה פוטנציאלית לעתיד. למשל, אם רוכשים יצירה של אמן לא מוכר מתוך מחשבה שבעתיד הוא יהיה מוכר ואז יהיה אפשר ליהנות מהעלייה בערך היצירה. בשביל זה צריך להיות בטוחים שאכן מדובר ביצירה משמעותית וביוצר איכותי עם פוטנציאל להצליח. צריך לעקוב אחריו ולדעת שהוא באמת יכול להצליח.

סיבה שלישית, ישנם משקיעים הבוחרים לרכוש יצירה בינלאומית מתוך מחשבה שזה יכול לשמש כבסיס לביטחון כלכלי עבורם או עבור ילדיהם. בדיוק כמו שהם רוכשים נכס, כך הם רוכשים יצירה. אם יהיה צורך, יוכלו למכור אותה ולהרוויח עליה סכום כסף משמעותי.

איך רוכשים יצירות אומנות בינלאומית?

בשביל לרכוש היום יצירות אומנות בינלאומית, אפשר לפנות אל בתי מכירות, שם עורכים מכירות פומביות של יצירות אומנות בכלל ובינלאומיות בפרט. שם אפשר למצוא קטלוג עשיר של יצירות, הן כאלה שהגיעו מאמנים וגלריות והן כאלה שהגיעו מאנשים פרטיים שהחליטו למכור את האוסף שברשותם.

זו שיטה טובה, מאחר וכל אחד יכול להציע מחיר עבור היצירה וכך השליטה על התמחור היא בידי המשקיעים ולא בידי גורם חיצוני. מציעים ומשקיעים.

 גלריה

 

גלריה

תוכן עניינים